2018. november 23., péntek

Szűz Mária, a Balaton Királynője




 Elkészült az Enyingi Nepomuki Szent János Római Katolikus Templommegrendelésére alkotott Balaton Királynője című 200X150 cm-res olaj,vászon technikával készült festményem.Ez az alkotásom a most épülő Enyingi Szűz Mária Zarándokháznak lesz a fő látványossága, és másfél év múlva kerül hivatalos átadásra -az alkotásommal együtt.

A magyar képzőművészet történetében Badacsonyban- Egry József és Udvardi Erzsébet hazájában- ennek a festménynek a megalkotása egy kivételes művészettörténeti esemény,hiszen ilyen fiatalan,19 évesen még senki nem kapott ilyen jelentőségű és nagyságú hivatalos munkát.A felépült enyingi Szűz Mária Zarándokházban minden évben sok-sok ezren fogják látni,a most átküldött festményemet.Az európai képzőművészet történetében csak Giotto Bondone alkotott ilyen fiatalon ekkora jelentőségű alkotásokat.
Megjegyzem további hasonló ilyen megrendeléseim vannak.Kiemelném azt,hogy 2016.október 12-e óta-amikor is a Szentatya fogadott Rómában és átadtam neki egy jelentős alkotásomat,és az a pápai magángyűjtemény része lett-a személyes pápai áldással folytathatom képzőművészeti alkotótevékenységemet.

A megrendelő elvárásai szerint Szűz Máriát,Magyarország védőszentjét balatoni környezetbe kellett helyeznem:a festményem ezért kapta a Balaton Királynője címet.Továbbá a festményemen szerepelnie kellet a napnak, holdnak és a csillagoknak, továbbá as koronának és a jogarnak is,
A közelmúltban fejeztem be az utolsó simításokat ,s végre tudtam, tudtunk szép felvételeket is készíteni festményemről. Az utolsó pillanatban -egy belső hangra hallgatva- átfestettem Szűz Mária arcát és haját és a fejkendőjét is. Sőt a sárga napkorong körüli csóvákba is tettem piros és narancs színeket. amely a Szentlélek kiáradását próbálja visszaadni.Rengeteget dolgoztam a csillagok sugaraival is, itt teljesen új technikát alkalmaztam, amellyel szerintem rendkívül látványos lett. A kép bal oldalán Szigliget,jobb oldalán pedig Badacsony-hegy látható.Az egész képe úgy állítottam be, mintha a Szűz Mária a Balaton déli partján, illetve a Szépkilátón állna, de ezt már mindenkinek a fantáziájára bízom.A festményemen az alvilágot, a gonoszságot jelképező kígyót is szerepeltettem, amelytől  Szűz Mária szabadítja meg a teremtett világot, az emberiséget úgy, hogy eltaposs azt.
Ugyanakkor -mint említettem- ennek a festménynek a befejezése és megalkotása egyúttal művészettörténeti esemény is Magyarországon. Hiszen ilyen fiatalon ilyen jelentőségű és nagyságú szakrális festmény megvalósítására még senki nem kapott megbízást a magyar képzőművészet történetében.
Állítólag ugyan egy osztrák festőnő (aki 17? éves volt), egy bizonyos Kerling Henrietta a múlt században festett egy főoltárképet a balatonfüredi Kerek-templomnak Jézus és a szamariai asszony Jákob kútjánál címmel, amely mai is ott található. Csakhogy ez a kis Henrietta egyrészt nem magyar, hanem osztrák volt.De nagyobb probléma is van ezzel a festménnyel. A kiváló művészettörténészek ugyanis kiderítették,hogy a festményét neves egyszerűséggel egy 17. századi kiváló olasz barokk festő, bizonyos Annibale Carucci festményéről másolta le-majdnem egy az egyben. S ezt a plagizálást bizony sehol sem tüntette fel a festményén, amely így nagyon sportszerűtlen dolog a művészet világában. Hát igen! Ez a különbség egy kezdő, osztrák festőnő és egy olasz festőművész között.
Ezen a festményemen mind az én művészi motívumaimat, színeimet, alakjaimat és képi világomat láthatják az érdeklődők a ezek mind-mind megtalálhatóak a korábbi festményemen is. Nagyon feldobott az is, hogy majd egy-két év múlva Enyingen az elkészült Szűz Mária Zarándokházban minden évben sok-sok ezren fogják látni majd a festményemet.

Hát ez " jó mulatság, férfimunka"volt, de nagyon boldog vagyok és örülök annak, hogy ennyire szépre sikerült.

Vollein Ferenc, 2018 augusztusában



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése